mapa strony   |

Pielgrzymka do Lichenia

24.06.2019

24 lipca 2019 roku odbyła się pielgrzymka do Lichenia. Organizatorami wyjazdu był proboszcz parafii Św. Wojciecha w Przasnyszu, ksiądz prałat dr Andrzej Maciejewski i Środowiskowy Dom Samopomocy w Przasnyszu. W pielgrzymce uczestniczyli uczestnicy ŚDS, członkowie rodzin oraz pracownicy.

O godzinie  siódmej rano wyruszyliśmy  autokarem w drogę. Naszym pierwszym celem było  Sanktuarium Urodzin i Chrztu Św. Faustyny Kowalskiej oraz dom narodzin Św. Faustyny, położony we wsi Głogowiec w okolicach Łęczycy. Dzisiaj rodzinny dom św. Siostry Faustyny należy do parafii. Urządzono w nim muzeum, w którym zgromadzono przedmioty, mające oddać klimat tamtych czasów i życia rodziny Kowalskich. Zabudowania gospodarcze i teren wokół domu przystosowano dla potrzeb pielgrzymów.

Następnie udaliśmy się w dalszą podróż. Zwiedzanie Sanktuarium Maryjnego w Licheniu zaczęliśmy od spaceru w kierunku Kościoła Świętej Doroty, gdzie ksiądz Dariusz ze Zgromadzenia Księży Marianów Niepokalanego Poczęcia Najświętszej Maryi Panny przybliżył nam historię sanktuarium. Potem przeszliśmy do Bazyliki Licheńskiej i uczestniczyliśmy we mszy świętej odprawionej w naszej intencji  przez księdza prał. dr Andrzeja Maciejewskiego. Po przejściu do nowej części sanktuarium zwiedzaliśmy Bazylikę. Jest ona największą świątynią w Polsce, której wielkość oraz ciekawa architektura zrobiła na nas wielkie wrażenie. Spacer wśród pięknej zieleni, zapachu kwitnących drzew i kwiatów stworzył klimat odpoczynku i relaksu. Spokój i cisza pozwoliły na refleksje, skupienie i modlitwę, czego oczekiwali uczestnicy wyjazdu. Następnie poszliśmy na Golgotę, podążając w górę, pośród skał i bujnej zieleni labiryntem pnącym się ku górze krętych ścieżek, korytarzy, grot, kapliczek, płaskorzeźb, tabliczek wotywnych i stacji Drogi Krzyżowej wiodących przesmykami na szczyt. Cały pobyt w tym miejscu zakończyliśmy przy źródełku z poświęconą wodą.

Wspólny wyjazd to czas integracji uczestników oraz kształtowania nowych relacji.  Wyjazd był niezwykły ze względu na atmosferę w trakcie pielgrzymki i miejsca, które zwiedzaliśmy.

Składamy serdeczne podziękowania proboszczowi parafii Św. Wojciecha w Przasnyszu, księdzu prałatowi dr Andrzejowi Maciejewskiemu za profesjonalne przygotowanie pielgrzymki, wspólne uczestnictwo i modlitwę, a także za wprowadzenie doskonałego nastroju i humoru.