mapa strony   |

Wycieczka do Torunia

04.07.2017

W dniu 3 lipca 2017 roku wybraliśmy sie na wycieczkę autokarową do Torunia.

Wyjechaliśmy o godz. 7:00 spod budynku naszego domu.Po drodze zatrzymaliśmy się w Sierpcu.

Następnie udaliśmy się do Torunia. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Domu legend toruńskich gdzie zapoznaliśmy się z legendami z czynnym uczestnictwem uczestników wycieczki. Największą atrakcją okazało się pieczenie tradycyjnych ciastek w Muzeum Piernika. Były bardzo słodkie. Po zabawie przyszedł czas na posiłek w restauracji Jana Olbrachta. Potem, na Starym Mieście w Toruniu, spotkaliśmy się z przewodnikiem i odbyliśmy z nim spacer. Zobaczyliśmy pomnik Mikołaja Kopernika, ratusz, katedrę Świętych Janów, dom Mikołaja Kopernika, Krzywą Wieżę i inne zabytki na toruńskiej Starówce. Po zakończeniu zwiedzania ks. prał. dr Andrzej Maciejewski zaprosił wszystkich na najlepsze toruńskie lody. W czasie wolnym na rynku mogliśmy kupić pamiątki i pierniki z których to miasto słynie.

Na zakończenie pielgrzymki ks. prał. dr Andrzej Maciejewski odprawił mszę świętą z Kościele Maryi Gwiazdy Nowej Ewangelizacji i św. Jana Pawła II w Toruniu.

Około 19:00 nasza wycieczka dobiegła końca. Nadszedł czas na powrót do domu, a nam szkoda było wracać. To był naprawdę udany wyjazd.